BİREYSEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Merkezimize kaydı yapılan öğrenci, öncelikle mesleğinde uzman öğretmenler tarafından eğitsel değerlendirmeye alınmakta, performansı ve alacağı eğitim belirlenmektedir. Ardından öğrencinin eğitim gereksinimleri belirlenmekte ve bu gereksinimler öncelik sırasına göre sıralanmaktadır. Öncelik sıralaması yapılan gereksinimlere göre yıllık amaçlar belirlenerek öğrencinin “bireyselleştirilmiş eğitim program(BEP)” hazırlanmaktadır.
Eğitim süreci içinde öğrenci, uzman meslek elemanları tarafından 3 aylık aralıklarla değerlendirilmekte ve aile öğrencinin gelişimi konusunda bilgilendirilmektedir.
Bireysel eğitim;öğrencinin eğitim gereksinimlerine uygun olarak hazırlanmış sınıflarda uzman meslek elemanı ile birlikte birebir 40 dk içinde aldığı eğitimdir.
Her bireysel eğitimden sonra uzman meslek elemanı veliye o seans hakkında gerekli açıklamayı yapar ve diğer seansa kadar ev ödevlendirmesinin neler olduğunu açıklar.
GRUP EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
Grup eğitimi çalışmaları özel gereksinimli bireylerin sosyal ve duygusal gelişimini destekler. Mantık yürütebilme, görüş alışverişinde bulunabilme, tahminlerde bulunabilme becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar. Düşünme yeteneklerinin yanı sıra konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmesine fırsat yaratmaktadır.
Kurumumuza kaydı yapılan öğrenci, ilk olarak mesleğinde uzman elemanlar tarafından eğitsel değerlendirmeye alınmaktadır. Yapılan değerlendirme sonucunda grup eğitimine karar verilen öğrencinin performansına uygun olarak hangi grup eğitimi sınıfına katılacağı belirlenir.
YARATICI ETKİNLİKLER
• Resim
• Müzik
• Grup oyunları
• Gezi
• Tiyatro-Sinema
• Folklör gibi etkinlikler düzenlenmektedir.
- Galoş üretimi
- Çivi çakma, sökme
-
Atölye çalışmaları
-
Çini ve seramik çalışması
Resim ile ilgili yaratıcı etkinlikler
• Kağıt işleri (kağıt kaplama, kağıt kesme, kağıt yırtma-yapıştırma, kağıt yuvarlama vb.)
• Boya çalışmaları (sulu boya, pastel boya, mum boya, şeker boya, parmak boya vb.)
• Yoğurma maddeleri (plastrin, kil, kağıt hamuru vb.)
• Artık materyalçalışması.
Müzik ile ilgili yaratıcı etkinliler
• Ritim çalışmaları
• Şarkı söyleme
• Şarkı dinleme
• Yaratıcı dans
Dil ile ilgili yaratıcı etkinlikler
• Tekerleme
• Parmak oyunu
• Bilmece-Bulmaca
• Şiir
• Resimli hikaye kitabından hikaye anlatımı
FİZYOTERAPİ
Rehabilitasyon, kişinin doğuştan veya sonradan kalıcı veya geçici yetersizliklerinin, kaybedilmiş bazen de limitlenmiş olan fonksiyonel kapasitenin belirlenerek tedavi edilmesi, psiko-sosyal ve mesleki yönde de desteklenerek günlük yaşamda bağımsız duruma gelmesini sağlamaktır.
Merkezimizde Cerebral Palsy, MMR, Down Sendromu, Kas hastalığı şikayetleriyle başvuran çocuklar tedavi görmektedir. İlk incelemede sırasıyla yürüyüş analizi, nörolojik muayene, reflex muayene, kas kuvveti, spastik kasları ve denge değerlendirmesi yapılır. Çocuğun motor olarak yaşının ne kadar gerisinde olduğu ve hangi seviyede olduğu tespit edilerek her çocuğa ayrı bir program çizilir. Merkezimizde yapılan terapilerde;
• Spastik kaslara gevşeme ve germe
• Zayıf kaslara kuvvetlendirme
• Değişik pozisyonlarda denge çalışması
• Uygun pozisyonlarda RİP
• Koordinasyon egzersizleri
• Paralel bar, merdiven ve Bobath topu ile aktiviteler yapılmaktadır.
Her seanstan sonra çocuğun ailesi bilgilendirilir. Evde yapılması gerekenler uygulamalı gösterilir.
KAYNAŞTIRMA
Kaynaştırma, özel gereksinimli bireyin akranları ile olabildiğince fazla bir arada bulunabileceği en az kısıtlayıcı eğitim ortamında destek özel eğitim hizmetleri sağlanması koşulu ile normal eğitim ortamlarında sınıf öğretmenine de destek özel eğitim sağlanarak eğitilmesidir.
Kaynaştırma Programının Amacı:
Özel eğitime gereksinim duyan öğrenciye verilecek olan hizmetlerin genel eğitim ortamında verilmesi ile ayrım yapılmaması, bu öğrencilerin topluma uyum içerisinde yaşamasını sağlayacak düzenlemelerin yapılması ve programın geliştirilmesidir.
Kaynaştırma programına katılan özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin genel sınıftayken akademik ve ruhsal kazançları olduğu kadar özsaygılarının ve öğrenme güdülerinin de arttığı gözlenmiştir. Ayrıca genel sınıftaki özel eğitime muhtaç olmayan öğrenciler kaynaştırmaya katılan özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerle arkadaşlık ettiği için özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere daha olumlu tavır takındıkları ,daha ahlaki ilkeler geliştirdikleri başkalarının gereksinimlerine daha duyarlı oldukları gözlenmiştir.
Kaynaştırma programına katılan özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin sınıftaki diğer öğrenciler tarafından kabul görebilmesi için öğretmenin desteğine ihtiyaçları vardır.
Sınıfında kaynaştırma programına katılan öğrenci olan öğretmenlerin rehberlik servisi aracılığı ile bireysel girişimleri ile en kısa sürede öğrencinin (alıyorsa) destek eğitim aldığı eğitim kurumuyla bağlantılı kurarak eğitimcisiyle tanışması, öğrenci hakkında bilgi alması, uygulanan bireysel eğitim programını(BEP) incelemesi sağlıklı bir başlangıç yapmasına yardım eder. Bu şekilde çalışmaların ortak yürütülmesi aileyi ve öğrenciyi rahatlatacaktır. Kaynaştırma öğrencisinin özel merkezden aldığı destek eğitim, sınıf içerisinde öğretmene destek olması ve öğrencinin başarısını arttırması yönünden de kolaylık sağlar. Sınıf öğretmeni ve özel eğitimcinin iletişim kopukluğu, öğrencinin bireysel eğitim programında farklılık yaratabilir ve öğrenci çelişkiler yaşayabilir.
Çocuk için belirlenecek programda ailenin de görüşü alınarak yıllık amaçlar belirlenir.
Hakkımızda
Özel gereksinimi olan bireylerin kas, dil, bilişsel, sosyal ve günlük yaşam beceri alanlarında bağımsız düzeye gelebilmeleri için özel eğitim ilkeleri doğrultusunda, Devamı
Size Çok Yakınız
Şirinevler Mah. 1.Sk. No:641
(Ankara Yolu Üzeri) Yıldırım/BURSA
T : 0 555 986 07 99
0 224 342 32 80
F : 0 224 346 12 17
info@hayatozelegitim.com.tr
rehberlik@hayatozelegitim.com.tr
Çalışma Saatleri
Pazartesi – Cuma : 08.30 -18.00
Cumartesi : 08.30 – 12.30
Bursa`nın her mahallesine servisimiz bulunmaktadır.